top of page

1. Õppekava nimetus: Isiku areng

1.1. Õppekava rühm: 0031 Isikuareng

1.2. Eesmärk: koolituse lõpuks on osalejad avatumalt ja tõhusamalt tegutsev meeskond, osalejatel on paranenud uue töötaja autonoomse motivatsiooni toetamise oskus ja väheneb kaadri voolavus, paranenud on selgelt arusaadava suhtlemise oskus tööl ja tõusnud tegevuse tulemuslikkus, suurenenud on oskus tööalaseid konflikte lahenduskeskselt lahendada.

1.3. Õpiväljundid: Koolituse lõpuks õppija:

   -  on kogenud meeskonna professionaalse küpsuse tõusu

   -  teadvustunud meeskonnaliikmete sotsiaalsete suhete mõju üksteise suhtes 

   -  on kogenud sotsiomeetria võimalusi omavaheliste suhete mõõtmiseks, reflekteerimiseks,

      tõhusaks tagasisidestamiseks

   -  on saanud teadlikumaks motiveerimisoskustest

   -  oskab teadlikult kasutada motivatsioonikeelt ja teise poole kuulamist

   -  jälgib oma sõnakasutust ja oskab kasutada selgeks eneseväljendamiseks erinevaid mina-

      sõnumeid (teatavad, ennetavad, vastavad, tunnustavad, konfronteeruvad mina-sõnumid)

   -  oskab teadlikumalt kuulata ja kasutab aktiivse kuulamise osaoskusi

      oskab anda mõjusat tagasisidet ja seda vastu võtta

   -  teadvustab oma suhtlemise (hääl, sõna, kehakeel) mõju teisele osapoolele ja oskab  seda

      korrigeerida

   -  on mõtestanud vastuolude paratamatust

   -  oskab vastuolude tekkimist ennetada ja neid oskuslikult lahendada

   -  oskab tõhusamalt emotsioone juhtida nii endal kui teisel

1.4. Sihtgrupp ja õpingute alustamise tingimused: meeskonnad, juhendajad; vähemalt keskharidusega tööl käivad inimesed

1.5. Õppe kogumaht: 64 auditoorset akadeemilist tundi

1.6. Õppekeskkond: tervisekaitse nõuetele vastav õpperuum, võimalik on kasutada internetiühendust.

1.7. Õppijate arv ühes grupis: maksimaalselt 16 inimest

1.8. Õppevahendid: infolehed, mapid, pabertahvel, videokaamera koos salvestus- ja esitlustehnikaga

1.9. Õppeprotsess: Auditoorne töö. Teooria on põimitud arutlusega, praktiline harjutamine analüüsi ja tagasisidega. Koolitajad loovad grupis arengut soodustava positiivse ja töise õhkkonna, kus osalejatel on võimalus jagada oma kogemusi, esitada küsimusi, süvendada teadmisi ja oskusi ning tekib tahe õpitut-kogetut ellu rakendada.

1.10. Õppe sisu:

                                                                                                                                               Koolituse ajaline kestus (akad. tundi)

Koolitusteemad:                                                                                                                      teoreetiline/praktiline:
1.  Sotsiomeetria toel tõhusamaks meeskonnaks:                                                                          4                 12

   -  meeskonnaliikmete sotsiomeetriline teadvus: iseenda                                                           

      mõju teistele ja teiste mõju iseendale;

   -  süsteemne vaade meeskonnasuhetele, hetkeolukorra   

      tugevused ja arengukohad efektiivselt töötavate  

      alagruppide kokkupanekuks

   -  tõhusa tagasiside andmine ja vastu võtmine

   -  meeskonna ühisväärtused​

2. Tulemuslik suhtlemine tööl:                                                                                                       4                 12

   -  vastastikkuse suhtlemise võimalused                                                                                     

   -  ebaefektiivne suhtlemine ja selle mõju

   -  kehtestavate mina-sõnumite ja kuulamisoskuse harjutamine

   -  videoharjutus koos tagasisidega​

3. Noorte töötajate juhendamine töömotivatsiooni toetavalt:                                                         4                 12

   -  motiveerimise erinevad võimalused

   -  kiituse ja karistuse mõju isikliku vastutuse võtmisele

   -  selge eneseväljendamise oskused juhendamisel ja

      tagasiside andmisel

   -  tunnustamise osatähtsus motivatsiooni suurendamisel

   -  kuulamisoskused ja nende harjutamine​

4. Tööalaste konfliktidega toimetulek:                                                                                           4                 12

   -  vastuolude ja konfliktide paratamatus ning olemus

   -  konfliktide mõistmise erinevad võimalused

   -  emotsioonid ja konfliktid

   -  vajaduskonfliktid ja väärtuskonfliktid

   -  konfliktide kasulikkus

   -  konfliktide lahendamise võimalused

   -  tõhusad ja mittetõhusad viisid konfliktidega hakkama  

      saamisel       

   -  konflikti lahendamine võitja-võitja meetodil​

                                                                                                                        Kokku 64 tundi:    16                48             

1.11. Õppemeetodid: Peamiselt õppijat kaasavad aktiivõppe meetodid- teemadele häälestumist või refleksiooni  võimaldavad sotsiomeetrilised read, kambad, kaardid, skaalad, poolused; lühiloengud koos arutlustega; rollitreeningud koos refleksiooniga; kirjalikud harjutused; energia- ja tähelepanuharjutused; videotreening koos tagasisidega.

1.12. Õppematerjalide loend:

   -  S.Vesso, K.Saue „Õnnelik meeskond“, Äripäeva Kirjastus, 2008
  -  M.Lindqvist „Aitaja vari“, Väike Vanker, 2008
  -  J. Whitmore „Tulemuslikkuse treenimine“, Väike Vanker, 2009

   -  J.L. Moreno „The Classics of Sociometry“ 1989

   -  E.Berne  „Suhtlemismängud” Väike Vanker 2006

   -  R.Bolton „Igapäevaoskused” Väike Vanker 2003

   -  D.Goleman „Emotsionaalne intelligentsus” Väike Vanker2000

   -  D.Goleman „Töö emotsionaalse intelligentsusega” Väike Vanker 2001

   -  D.Goleman „Sotsiaalne intelligentsus. Tarkus suhetes“, Väike Vanker, 2007

   -  M.Lansberg „Motiveerimise kunst. Inspireeri ennast ja teisi“, Varrak, 2003
  -  A. H.Maslow „Motivatsioon ja isiksus“, Mantra Kirjastus, 2007

   -  E.Tõnismäe, H.Gern „Juhendamine ja mentorlus“ Äripäev 2008

   -  K.Räägel „Tants ümber tööposti“, Pegasus, 2004

   -  Ü.Vihma „Inimene konfliktide keskel“, Äripäeva Kirjastus, 2006

1.13. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused:Õpingute lõpetamise eelduseks on aktiivne osalemine vähemalt 80% auditoorsetes tundides ning kõikide õppekavas sätestatud õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutatust hinnatakse.

1.14. Väljastatavad dokumendid: tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud. Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.

1.15. Koolitajate kvalifikatsioon: koolitajate CV

bottom of page